Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Υποστήριξη Προσφύγων & Μεταναστών – Θεωρητικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις.

Το Σεμινάριο Μοριοδοτείται με τον μέγιστο αριθμό των (2) μορίων σε προκηρύξεις του Δημοσίου.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το Σεμινάριο έχει ως σκοπό να εφοδιάσει τους επιμορφούμενους με τα απαραίτητα προσόντα ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας όπως διαμορφώθηκε και διαμορφώνεται καθημερινά μέσα από τις μετακινήσεις των οικονομικών μεταναστών και των προσφύγων. Βασικός στόχος του σεμιναρίου είναι οι επιμορφούμενοι να καταστούν αποτελεσματικοί στην άσκηση των καθηκόντων τους όσον αφορά τη διαχείριση της πολιτισμικής διαφορετικότητας και των προβλημάτων που απορρέουν από αυτήν, τη βελτίωση των συνθηκών διαμονής, καθώς και την οργάνωση της εκπαίδευσης των παιδιών και ενηλίκων των παραπάνω πληθυσμών.

Μεθοδολογία εκπαίδευσης:

Το πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ασύγχρονης τηλεκατάρτισης, η οποία περιλαμβάνει:

  1. Μελέτη εκπαιδευτικού υλικού που αφορά τη «Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Υποστήριξη Προσφύγων & Μεταναστών – Θεωρητικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις», π.χ. E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), επιπρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (άρθρα δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά, ΦΕΚ, νομοθεσίες, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων), βιβλιογραφία-δικτυογραφία2. Συνεχή διαδικτυακή και επιστημονική ανατροφοδότηση.

 

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  1. Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  2. Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
  3. Σε σχολικούς συμβούλους.
  4. Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.
  5. Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  6. Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
  7. Σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
  8. Σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
  9. Σε υπηρετούντες στα Υπουργεία.
  10. Σε δικηγόρους.
  11. Σε διερμηνείς.
  12. Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».

Ενότητες Προγράμματος:

  • Ενότητα 1: Η αξιοποίηση των Βιωματικών Συμμετοχικών Τεχνικών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
  • Ενότητα 2: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση-Βασικές έννοιες, αρχές και στόχοι
  • Ενότητα 3: Διαπολιτισμική προσέγγιση της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας-Πολυπολιτισμικότητα και θρησκεία
  • Ενότητα 4: Πρακτικές εφαρμογές της Δίγλωσσης Εκπαίδευσης-Εναλλαγή Κωδίκων
  • Ενότητα 5: Σχολική βία και Πολυπολιτισμικότητα-Στερεότυπα και Προκαταλήψεις
  • Ενότητα 6: H εκπαίδευση της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης
  • Ενότητα 7: Διαπολιτισμική επικοινωνία και διαχείριση συγκρούσεων
  • Ενότητα 8: Γλώσσα-κοινωνία-επικοινωνία
  • Ενότητα 9: Διαπολιτισμική εκπαίδευση και διδασκαλία γλώσσας
  • Ενότητα 10: Εκπαιδευτική και Διαπολιτισμική Επάρκεια και Ετοιμότητα των Εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης
  • Ενότητα 11: Διδακτική της Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας-Θεωρητικές Προσεγγίσεις
  • Ενότητα 12: Η διδακτική σειρά «Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα»
  • Ενότητα 13: Σχέδια εργασίας
Εισηγήτρια Προγράμματος:
Χριστίνα Κωφίδου


Καθηγήτρια Φιλόλογος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τελειόφοιτη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κάτοχος Πτυχίου του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Μέντορας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας (ΕΚΠΑ). Γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Ιταλικών, Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille. Μέλος στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ & ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
400 Ώρες Ασύγχρονης Εκπαίδευσης (συνολική διάρκεια 3 μήνες)
Κόστος: 190

Scroll to Top